Automaty lakiernicze UNI-SLIM

  • Automat lakierniczy o bardzo dużej wydajności i niezwykle prostej obsłudze;
  • Automat przystosowany do pracy przelotowej;
  • Automat lakierniczy umożliwiający oscylacyjną pracę głowicy lakierniczej z zamontowanymi automatycznymi pistoletami lakierniczymi;
  • Głowica lakiernicza umożliwiająca montaż do 4 szt. automatycznych pistoletów lakierniczych;
  • Ilość zainstalowanych pistoletów lakierniczych oraz ich parametry pracy zależne od realizowanych procesów lakierniczych;
  • Automatyczne pistolety lakiernicze aplikujące materiał lakierniczy precyzyjnie nad malowanymi elementami i o precyzyjnie ustalonych i zadanych parametrach minimalizują straty materiałów lakierniczych, zmniejszają czas procesu lakierowania oraz zużycie filtrów;
  • Skaner 2D automatycznie rozpoznający położenie oraz szerokość i długość lakierowanych elementów zintegrowany ze sterownikiem automatu lakierniczego;
  • Prędkość pracy głowicy lakierniczej do 80 m/min;
  • Przeszkolona kabina lakiernicza z systemem filtracji powietrza oraz oświetleniem górnym pozwalająca na bieżącą kontrolę procesu lakierowania;
  • Kompaktowa budowa automatu lakierniczego wraz z osprzętem i wyposażeniem minimalizująca ilość miejsca niezbędnego do instalacji automatu oraz bieżącej pracy.
  • Dotykowy ekran operatorski zapewniający szybka, prostą i intuicyjną obsługę automatu lakierniczego;
  • Wielkość ekranu operatorskiego pozwalająca na podgląd wszelkich niezbędnych informacji i parametrów związanych z bieżącą pracą;
  • Możliwość ustawienia marginesów pracy pistoletów lakierniczych z pulpitu operatorskiego celem uzyskania optymalnej jakości lakierowania krawędzi oraz płaszczyzn danych elementów;
  • Możliwość ułożenia dowolnej ilości detali na transporterze załadowczym;
  • Możliwość zapisania i wyboru wcześniej zdefiniowanych programów lakierniczych określających prędkość pracy głowicy lakierniczej i prędkość posuwu transporterów;
  • Panel operatorski umieszczony blisko strefy załadunku;
  • Sterownik PLC zapewniający wydajną i bezproblemową pracę automatu;
  • Obsługa nie wymagająca specjalistycznej wiedzy z zakresu lakierowania i/lub programowania;
  • Optymalnie dobrana ilość osób obsługi w zależności od intensywności pracy automatu (1-2 osoby) obniżająca znacząco koszty zatrudnienia;
  • Pozycja serwisowa głowicy lakierniczej umożliwiającą bieżącą obsługę sprzętu lakierniczego;
  • Serwis on-line w przypadku podłączenia automatu lakierniczego do internetu.
  • Automat lakierniczy przeznaczony do aplikacji różnych typów materiałów lakierniczych takich jak farby i lakiery: wodne, nitro, spirytusowe, rozpuszczalnikowe, poliuretanowe, poliestrowe, akrylowe oraz wodne UV;
  • Możliwość aplikacji materiałów lakierniczych w technologii niskiego i/lub wysokiego ciśnienia;
  • Możliwość instalacji do 4 obwodów lakierniczych bez cyrkulacji materiału lakierniczego lub do 2 obwodów lakierniczych z cyrkulacją materiału lakierniczego;
  • Ilość obwodów lakierniczych dobierana optymalnie do realizowanych procesów lakierniczych i używanych materiałów lakierniczych;
  • Możliwość aplikacji materiału lakierniczego w różnych kierunkach w stosunku do elementu lakierowanego (np. lakierowanie „w natarciu” lub „w powrocie”);
  • Możliwość instalacji systemów tzw. szybkiej zmiany kolorów oraz małych zbiorników niskociśnieniowych w niewielkiej odległości od pistoletów celem oszczędności czasu na zmianę koloru lub rodzaju lakieru oraz minimalizację strat materiałów lakierniczych podczas ich zmiany;
  • Możliwość integracji systemów mieszania poszczególnych komponentów lakierów (systemy typu 2K i 3K) celem wyboru trybu ich pracy z pulpitu operatorskiego;
  • Możliwość nanoszenia klejów płynnych celem przyklejenia folii typu finish na prasach membranowych.
  • Rozdzielnia elektryczna oraz szafa sterownicza zintegrowana z automatem lakierniczym;
  • Optymalizacja miejsca wokół automatu i obszaru roboczego;
  • Brak dodatkowych kabli połączeniowych oraz koryt i tras kablowych pomiędzy automatem lakierniczym a szafą sterowniczą;
  • Minimalizacja możliwości wystąpienia uszkodzeń mechanicznych instalacji elektrycznej i sterowniczej przez obsługę automatu.

Układ nadmuchu i filtracji powietrza nawiewnego

  • Wentylator nadmuchowy o stałej wydajności, załączany z dotykowego panelu operatorskiego;
  • Sufitowy układ filtracji i nadmuchu;
  • Dwustopniowy system filtracji powietrza nawiewnego realizowany poprzez syntetyczny filtr włókninowy oraz filtr z włókna szklanego;
  • Układ filtracji zintegrowany z oświetleniem wnętrza automatu lakierniczego.

Układ nadmuchu i filtracji powietrza wyciągowego

  • Wentylator wyciągowy o zmiennej wydajności, regulowany z dotykowego panelu operatorskiego;
  • Układ filtracji pracujący w systemie filtracji suchej;
  • Dwustopniowy system filtracji powietrza wyciągowego realizowany poprzez harmonijkowy kartonowo-otworowany filtr Andreae oraz filtr PainStop z włókna szklanego;
  • Filtry wyciągowe umieszczone po obu stronach transportera głównego;
  • System szuflad do szybkiej i łatwej wymiary filtrów wyciągowych;
  • Wymuszony obieg powietrza we wnętrzu kabiny automatu lakierniczego korzystnie wpływający na jakość procesu lakierowania.

Automaty lakiernicze UNI-CLEVER dostępne w ofercie